Innoveren in E-commerce: Lunsje

Innoveren in E-commerce: Lunsje

Leerlingen op basisscholen lunchen tussen de middag steeds vaker op school. Als ouder wil je dat je kind verantwoord en gevarieerd eet, maar door het drukke ochtendritueel kan de bereiding daarvan er wel eens bij inschieten.

Daar zag Franciska Terkoolt een gat in de markt. “Het is heel erg fijn als die werkzaamheden uit handen kunnen worden genomen waardoor je dag een stuk ontspannender kan beginnen.”

Met Lunsje krijgt je kind elke week een nieuw en vers menu met een verantwoorde lunch. Direct op school geleverd. Ouders kunnen online de lunches bestellen en direct betalen. Dagelijks een wisselende lunch keuze en met extra's erbij.

Om dit bestel proces zo laagdrempelig mogelijk te maken schakelde Franciska ons in om een soort mini Hellofresh ervaring te creëren.

Via een website voert Lunsje een nieuwe menu in inclusief afbeeldingen en omschrijving. Elke maandag gaat er een mail de de deur uit met het menu voor de volgende week. Ouders hebben dan tot donderdag de tijd om een lunch samen te stellen.


Door de applicatie vanaf nul op te bouwen konden we makkelijk alle wensen van Franciska verwerken en het bestel proces goed aan laten sluiten op het gebruikersgemak van de ouders. Even snel een menu samenstellen thuis op de bank en eenvoudig afrekenen.

De applicatie is ontwikkeld in Ruby on Rails en responsive gemaakt voor desktops, tablets en mobiele telefoons. Voor de betalingsverwerking maken we gebruik van Mollie. Ook bij kleine transacties zijn de kosten via Mollie minimaal.

De volgende stap is om de bestellingen te koppelen aan een automatische incasso voor nog meer gebruikersgemak.

Auteur Vincent

Categorie Nieuws

Datum 14 Januari 2019