Google posts zijn een soort mini artikelen die je kunt koppelen aan je Google bedrijfspagina
Je kunt het eigenlijk het beste vergelijken met je eigen blog op je website. Je kunt hier content publiceren over je evenementen, producten en diensten.
Door posts te maken, kun je tekst-, video- of foto’s op het juiste moment aan klanten laten zien wanneer ze je bedrijfsvermelding vinden op Google.
Is dit een alternatief voor een blog?
De Google Posts functionaliteit lijkt een alternatief voor een standaard website blog, maar dan met een heel groot verschil: je website blog blijft zo lang online staan als jij wilt, maar een Google Post blijft slechts een week online staan. Daarna wordt deze automatisch verwijderd. (Met uitzondering van evenementen)
Wanneer zijn Google Posts interessant voor jouw bedrijf?
De vraag is dan ook in hoeverre Google Posts bruikbaar zijn voor jouw onderneming. Over het algemeen zijn Google Posts vooral interessant wanneer jouw situatie voldoet aan de volgende twee voorwaarden:
1. Je bent vooral lokaal actief voor consumenten
Google Posts zijn vooral geschikt voor ondernemers die lokaal opereren en met name consumenten bedienen.
Als kledingmerk kun je tijdens de uitverkoop bijvoorbeeld posts publiceren die mensen meteen informeren over de korting bij een bepaald product. Of een restaurant met een nieuwe kaart kan deze communiceren naar de zoekers, met bijvoorbeeld het dagmenu.
2. Je kunt je doelgroep direct activeren
Google toont posts alleen aan mensen die op jouw bedrijfsnaam zoeken. Zodoende bereik je er een doelgroep mee die al enigszins weet wat jouw bedrijf doet.
Je kunt ze meteen activeren om bepaalde pagina’s te bezoeken, een product te kopen of een evenement uit te lichten. Houd dit dus in je achterhoofd bij het opstellen van een post.
Meer weten over lokale marketing op het internet? Neem contact met ons op.