De term Made in China vindt tegenwoordig zijn oorsprong op Alibaba.com
Op dit online-handelsplatform kunnen retailers terecht om producten in te kopen van fabrikanten, die ze later zelf kunnen doorverkopen in bijvoorbeeld een webwinkel.
In Amerika heb je na Black Friday ook Cyber Monday. Op deze maandag na thanksgiving stunten alle winkels met mega aanbiedingen voor de aankomende kerst. Om hierop in te springen heeft Alibaba 11 November uitgeroepen tot de sales dag van het handelsplatform. Met kortingen tot wel 50% gooiden de fabrikanten uit Azie hun deuren open.
In de eerste minuut kwamen meer dan 10 miljoen bezoekers naar de website en werd er voor 250 miljoen GVM (gross merchandise value) aan goederen verhandeld. Alibaba gaf aan dat de totale verkoop van dit jaar waarschijnlijk meer is dan eBay en Amazon bijelkaar.
Experts schatten dat de actie 1.3 biljoen dollar aan sales genereerde! Deze handel moet op Cyber Monday de Amerikaanse markt veroveren.
Ook in Nederland is er al jaren een stijging in de online verkoop te zien. Opvallend is dat het aandeel van fysieke winkels die online verkopen nu ook stijgt.
Consumenten kijken online niet alleen naar de prijs, maar ook steeds vaker naar de uitstraling van de webwinkel of website. Een sterke branding helpt een fysieke winkel om meer online te verkopen.
Via: thenextweb.com