Wil je hoger in Google komen? Wil je meer organische bezoekers trekken naar je website?
Een zoekwoorden onderzoek onthult welke zoekopdrachten je in je website toe wilt passen.
Voordelen zoekwoorden analyse:
1. Structuur in de content van jouw website
2. Weten op welke termen jouw potentiele klant zoekt.
3. Op korte en lange termijn meer relevante bezoekers naar de website
4. Overzicht krijgen in de kracht van jouw website
5. Concurrentie in kaart brengen
6. Sneller top posities in Google pakken
Pas onderstaande stappen toe om inzicht te krijgen in de zoekwoorden voor jouw website:
Brainstormen
Hoe noemen je klanten je product of dienst? Begin eens met brainstormen en bedenk waar je klanten naar zoeken als ze naar jouw dienst of product op zoek zijn. Je bouwt hiermee aan een lijst met zoektermen die meer of minder relevant zijn voor je bedrijf.
- Hoe zullen ze het omschrijven?
- Zijn er synoniemen voor jouw product of dienst?
- Welke synoniemen gebruikt jouw doelgroep?
- Welke termen gebruiken je concurrenten op hun websites?
Analyseren
Hoe vind ik de juiste zoekwoorden? Om de juiste zoekwoorden te vinden kun je bijvoorbeeld zelf via Google zoeken. Wil je het onderzoek verder uitbreiden dan zijn er nog een aantal online tools beschikbaar:
- Google Zoekwoordplanner. Met dit programma kun je zoekwoorden intypen waarna je een overzicht krijgt met relevante zoekwoorden en een indicatie van de populariteit hiervan en de mate van concurrentie.
- Ubersuggest. Nog een tool om extra suggesties te krijgen. Hier is geen registratie voor nodig.
Toepassen
Natuurlijk kun je je website niet voor alle zoekwoorden in je lijst optimaliseren. Wanneer je lijst voor je gevoel compleet is, ga je kiezen welke woorden je wilt gebruiken.
Vervolgens verwerk je deze in de Titel, Inhoud, Metatags en links van je website. De overige zoekwoorden kun je gebruiken als basis voor nieuwe blog of nieuws artikelen.
Heb je zelf niet de kennis of tijd om bovenstaande analyse uit te voeren?
Neem dan
contact met ons op voor een uitgebreide zoekwoorden analyse.